Iba tretine zákazníkov chýba v súvislosti s obmedzeniami zavedenými pre pandémiu koronavírusu nakupovanie v nákupných centrách. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti KPMG.
Podľa prieskumu zákazníkom nakupovanie vo veľkých obchodných centrách či supermarketoch príliš nechýba. Len jeden z troch respondentov pociťuje nedostatok tradičného nakupovania v obchodoch tak, ako bol zvyknutý pred vypuknutím pandémie. Lákadlom na návrat do kamenných predajní by mohli byť nižšie ceny.
Ďalšie kolo testovania by malo byť o dva týždne len v obciach
Veľký otáznik tento rok visí aj nad tým, koľko finančných prostriedkov budú mať spotrebitelia k dispozícii. Do značnej miery to závisí od toho, či im pre pandémiu vypadol príjem. Podľa zistení KPMG až 43 percent zákazníkov má momentálne finančné ťažkosti a strážia si svoje výdavky. Nakupujú len nevyhnutné veci a skôr si budú sporiť, ako bezhlavo míňať.
Podľa prieskumu KPMG online nakupovanie rástlo v tomto roku vo všetkých segmentoch, kým nákupy v kamenných predajniach výrazne poklesli (-23 percent potraviny, -39 percent maloobchod).
Nemci sa v druhej vlne pandémie začali opäť zásobovať. Skupujú toaletný papier aj mydlo
Odborníci sa zhodujú, že pandémia je príležitosťou pre obchodníkov s pokročilými online a digitálnymi schopnosťami. Online obchodníci však boli preferovanou voľbou už pred pandémiou. Podľa prieskumu KPMG spotrebitelia počas akcie Black Friday (štvrtý piatok v novembri) už minulý rok uprednostňovali online nakupovanie. Rovnako povianočné výpredaje radšej vybavili z domu.