Juhokórejská automobilka Hyundai predala v minulom roku necelé 4 milióny vozidiel. Napriek rastu oproti roku 2020 zaostala za svojím cieľom, ktorý, navyše, koncom roka upravila smerom nadol.

Predaj mierne narástol

Automobilka v pondelok informovala, že v roku 2021 predala vo svete 3,89 milióna vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje mierny rast, keď v roku 2020 predala 3,74 milióna vozidiel.

čipy
Neprehliadnite

Experti v automotive: Koniec je ďaleko. Kríza s čipmi sa ešte len prejaví v ďalšom roku

Firma však zaostala za svojím celoročným cieľom, ktorý oznámila v októbri a ktorý predstavoval 4 milióny áut. Ako uviedla agentúra Reuters, na túto hodnotu svoj cieľ upravila z pôvodnej prognózy na rok 2021 na úrovni 4,16 milióna predaných áut. Automobilka pôvodnú prognózu zredukovala v reakcii na pokračujúce problémy v dodávkach čipov. V tomto roku si Hyundai stanovil predaj na úrovni 4,32 milióna vozidiel.

Hyundai í30 N-Line kombi.
Neprehliadnite

Automobilka Hyundai chce znížiť závislosť na producentoch čipov, plánuje vyrábať vlastné

Omikron ovplyvňuje aj predaj áut

Za december minulého roka predal Hyundai celosvetovo 334 242 áut. Medziročne to predstavuje pokles o 11 percent. Decembrové výsledky výrazne ovplyvnil zahraničný trh. Predaj na ňom klesol o 13 percent na 268 130 vozidiel, pod čo sa čiastočne podpísali nové protipandemické opatrenia po nástupe nového variantu koronavírusu omikron.

Predaj klesol aj na domácom trhu, avšak miernejšie. Na ňom firma Hyundai predala v decembri 66 112 vozidiel, čo znamená pokles o 3,5 percent. Vývoj na domácom trhu ovplyvňoval najmä nedostatok čipov.

WA 9 archív Dallas - Na archívnej snímke z 19. septembra 2013 je logo americkej spoločnosti Apple v Dallase. Európska komisia dala súhlas Apple na prevzatie populárnej britskej hudobnej aplikácie Shazam. Brusel tak učinil po niekoľkomesačnom skúmaní, či akvizícia neobmedzí možnosti užívateľov pri výbere streamovacích služieb. FOTO TASR /AP 

FILE - This Thursday, Sept. 19, 2013 file photo shows the Apple logo above a store location entrance in Dallas. The European Union has approved Apple’s
Neprehliadnite

Do automotivu sa tlačia techno giganty. Nová konkurencia vytláča aj zabehnuté firmy