Juhokórejská skupina Hyudai Motor Group zníži počet modelov so spaľovacím motorom, aby uvoľnila zdroje pre investície do elektromobilov. S odvolaním na svoje zdroje to uviedla agentúra Reuters. Rozhodnutie automobilky by sa mohlo týkať až polovice modelov s motorom na fosílne palivá, uviedol jeden zo zdrojov. Stratégiu podľa neho už v marci schválilo vedenie firmy.
,,Je to dôležitý obchodný krok, ktorý v prvom rade umožní uvoľniť peniaze na výskum a vývoj, aby sa spoločnosť zamerala na zvyšok, teda elektromotory, batérie a palivové články," uviedol zdroj, časový plán nespresnil. Automobilka na otázku agentúry Reuters reagovala konštatovaním, že zrýchľuje prijatie ekologickejších vozidiel poháňaných vodíkom či elektrinou.
Juhokórejský podnik dodal, že sa pokúsi zlepšiť efektivitu spaľovacích motorov v autách na rozvíjajúcich sa trhoch. Chystá sa postupne rozširovať ponuku elektromobilov na trhoch, ako sú Spojené štáty, Európa a Čína. Do roku 2040 chce mať v ponuke len elektromobily. Skupina Hyundai Motor, pod ktorú spadajú značky Hyundai, Kia a Genesis, má v pláne do roku 2025 predávať ročne milión elektromobilov. Do tej doby chce mať na tomto trhu desaťpercentný podiel.
Porsche údajne rozbieha nový podnik na výrobu výkonných batérií pre svoje elektro-športiaky
Prechod k elektrickým autám urýchľujú, vzhľadom ku sprísňujúcim sa emisným cieľom, aj všetky veľké automobilky v Európe a Číne. Vysoké náklady na vývoj elektromotorov a zvyšovanie dojazdu pri elektrických áut niektoré z nich donútili prestať investovať do vývoja spaľovacích motorov. ,,Hyundai prestal vyvíjať nové pohonné mechanizmy pre spaľovacie motory," povedal jeden zo zdrojov Reuters. Pre skupinu, ktorá patrí z hľadiska objemu predaja medzi desať najväčších výrobcov áut na svete, je tento krok obzvlášť dôležitý, pretože Hyundai má v tomto odvetví jednu z najširších radov technológií motorov a prevodoviek.
Stratégiu prechodu k rýdzo elektrickým vozidlám automobilka spresní v nasledujúcich šiestich mesiacoch, uviedol jeden zo zdrojov. V apríli Hyundai oznámil, že v Číne, ktorá má najväčší automobilový trh sveta, zníži počet modelov s benzínovým motorom na 14 z pôvodných 21. Od budúceho roka tam chce každoročne predstavovať nové elektrické modely. Dcérska spoločnosť Kia už v decembri 2007 spustila sériovú výrobu osobných áut pri Žiline.