Zisk juhokórejskej automobilky Hyundai Motor v poslednom štvrťroku minulého roka výrazne vzrástol vďaka silným predajom vozidiel vyššej triedy.
Čistý zisk za tri mesiaca do konca decembra predstavoval 2,2 bilióna juhokórejských wonov (1,514 miliardy eur), čo bolo o 29 percent viac ako v rovnakom období roka 2022.
„Výsledok hospodárenia sa zlepšil vďaka zvýšenému predaju modelov s pridanou hodnotou na hlavných trhoch, ako sú Spojené štáty a Európa, ako aj vďaka lepšiemu sortimentu výrobkov a produktivite napriek rastúcim obavám zo spomalenia hospodárskeho rastu,“ uviedla spoločnosť vo vyhlásení.
Prevádzkový zisk automobilky sa vo štvrtom kvartáli v medziročnom porovnaní zvýšil mierne o 0,2 percenta na 3,4 bilióna wonov. Tržby vzrástli o 8,3 percenta na 41,6 bilióna wonov.
Za celý rok 2023 čistý zisk spoločnosti Hyundai vyskočil o 54 percent na 12,2 bilióna wonov zo sumy 7,9 bilióna wonov v roku 2022. Prevádzkový zisk sa vlani zvýšil rovnako o 54 percent na 15,1 bilióna wonov a tržby vzrástli o 14 percent na 162,6 bilióna wonov.
V roku 2024 chce Hyundai dosiahnuť nárast predaja o štyri až päť percent na približne 4,24 milióna áut s dôrazom na vozidlá SUV a modely vyššej triedy.
Výrobca SUV Santa Fe a sedanov Sonata si na tento rok naplánoval kapitálové výdavky vo výške 12,4 bilióna KRW v oblasti výskumu a vývoja a investícií do zariadení.