Švédska spoločnosť Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, vykázala za druhý štvrťrok 2024 zisk po vlaňajšej strate. Podporilo ju zvýšenie cien aj nárast počtu predplatiteľov.

Švédsky gigant v oblasti audiostreamingu sa v minulom roku snažil znížiť náklady prepúšťaním a redukciou rozpočtu na marketing.

Spoločnosť zaznamenala v druhom štvrťroku čistý zisk 274 miliónov eur v porovnaní s čistou stratou 302 miliónov eur v rovnakom období minulého roka. Vykázala tiež prevádzkový zisk 266 miliónov eur po vlaňajšej strate 247 miliónov eur.

Tržby v druhom štvrťroku 2024 vzrástli o 20 percent na 3,81 miliardy eur, čo je mierne pod odhadmi analytikov vo výške 3,82 miliardy eur.

Počet predplatiteľov v sledovanom období vzrástol o 12 percent na 246 miliónov. To je o jeden milión viac, ako sa očakávalo, uviedla spoločnosť vo výkaze ziskov.

Streamovacia platforma však mala počas druhého štvrťroka 626 miliónov aktívnych používateľov, čo je menej, ako bol jej cieľ 631 miliónov aktívnych používateľov mesačne.

Spotify uviedol, že zaznamenal nárast počtu užívateľov vo všetkých regiónoch, ale nesplnil svoj cieľ aktívnych používateľov mesačne pre „pokračujúcu rekalibráciu“ marketingových aktivít.

Hrubá zisková marža Spotify sa v druhom kvartáli zvýšila na 29,2 percenta z 27,6 percenta v predchádzajúcom štvrťroku.

Ďalšie dôležité správy

KK5 archív New York - Na archívnej snímke z 2. februára 2023 logo Netflixu na internetovej stránke. Americký streamovací gigant Netflix oznámil za 1. štvrťrok 2024 nárast zisku aj počtu predplatiteľov vďaka bohatej ponuke seriálov a filmov. FOTO TASR/AP
FILE - The Netflix logo is shown in this photo from the company's website, in New York, Feb. 2, 2023.  Netflix reports their earnings on Thursday, April 18, 2024.  (AP Photo/Richard Drew, File)
Neprehliadnite

Netflix v druhom kvartáli roka navýšil zisk aj počet predplatiteľov