Výdavky spotrebiteľov v USA, ktoré minú online, dosiahnu v tomto roku rekordný 1 bilión dolárov, očakáva poradenská spoločnosť Adobe Analytics. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.

Zmena v správaní spotrebiteľov

Podľa prognózy Adobe Analytics výdavky na e-komerciu v porovnaní s rokom 2021 stúpnu o 13 percent. Hlavným dôvodom je zmena v správaní spotrebiteľov, ktorí viac nakupujú online, urýchlená pandémiou. Za uplynulé dva roky poznačené koronakrízou tieto výdavky dosiahli celkovo 1,7 bilióna dolárov.

,,Pandémia bola dôležitým momentom pre e-komerciu. Nielenže urýchlila rast počas takmer dvoch rokov, ale tiež ovplyvnila typy tovarov, ktoré sú spotrebitelia ochotní nakupovať online," uviedol analytik Adobe Digital Insights Vivek Pandya.

Online výdavky vzrástli

Online výdavky na potraviny počas pandémie prudko vzrástli, keď sa v minulom roku zvýšili o 7,2 percenta po tom, čo sa v roku 2020 viac než zdvojnásobili. Naopak, online nákupy oblečenia stúpli len mierne, pričom elektronika potvrdila svoje postavenie top kategórie v rámci online nakupovania.

Ďalšie dôležité správy

Bratislavská IKEA
Neprehliadnite

IKEA už čoskoro spustí v rámci Bratislavy rozvoz guličiek, zvažuje aj vlastné výdajné boxy