Webstránky leteckých spoločností, ktoré ponúkali bezplatné letenky do Hongkongu, boli v stredu preťažené. Na registráciu do systému pasažieri čakali aj viac ako dve hodiny.
Hongkonskí predstavitelia na začiatku februára spustili reklamnú kampaň „Hello Hong Kong". V rámci nej mesto rozdá až 500-tisíc bezplatných leteniek pre návštevníkov z celého sveta. Do prvého kola rozdávania leteniek sa zapojili aerolínie Cathay Pacific a Hong Kong Airlines. Toto kolo malo pôvodne trvať sedem dní, letenky sa však minuli už v stredu popoludní.
Ľudia sa na sociálnych sieťach sťažovali, že na webstránky neboli pripravené na online registráciu a niektorí preto museli čakať až dve hodiny. Spoločnosť Cathay Pacific uviedla, že všetkých 174-tisíc spiatočných leteniek z Thajska do Hongkongu sa v prvom kole iniciatívy minulo už hodinu po otvorení systému.
Prvé kolo rozdávania leteniek bolo zamerané na juhovýchodnú Áziu. V ďalšej fáze v júli Hongkong ponúkne 80-tisíc leteniek len svojim vlastným obyvateľom.
Počas koronavírusovej pandémie sa Hongkong do veľkej miery riadil čínskou stratégiou nulovej tolerancie covidu a prísne opatrenia uvoľňoval miernejším tempom než okolité krajiny. Aj po otvorení hraníc s Čínou zostala návštevnosť Hongkongu na pomerne nízkej úrovni.
Agentúra AP pripomína, že v roku 2019 Hongkongu navštívilo 56 miliónov turistov. Nasledujúce tri roky pandémie miestny turizmus a ekonomiku značne poškodili, pričom vlaňajší hrubý domáci produkt klesol v porovnaní s rokom 2021 o 3,5 percenta.