Japonské automobilky Honda a Toyota pre problémy so zásobovaním v nadchádzajúcich týždňoch obmedzia výrobu. Toyota, ktorá je z hľadiska odbytu najväčšou automobilkou na svete, výrobu od októbra zníži celosvetovo o 100-tisíc približne na 800-tisíc áut mesačne. Honda potom v Japonsku zníži výrobu až o 40 percent, informovala dnes agentúra Reuters.
Problémy s dodávkami
Honda sa naďalej potýka s problémami v dodávateľských reťazcoch a logistike, ktoré ju donútili znížiť začiatkom októbra výrobu v jej dvoch závodoch v Japonsku. Na dvoch výrobných linkách v Suzuke na západe Japonska firma od októbra zníži výrobu asi o 40 percent, v montážnom závode v prefektúre Saitama severne od Tokia výroba klesne približne o 30 percent. V posledných septembrových dňoch sa potom výroba v Saitame zníži asi o 40 percent a v Suzuke o 20 percent.
Príčinu obmedzovania výroby vidí Honda v prieťahoch pri dodávkach dielov v súvislosti s obmedzeniami, ktoré úrady zaviedli pre šírenie covidu-19. Obmedzenie produkcie sa dotkne viacerých modelov vrátane športovo-úžitkového vozidla Vezel, minivanu Stepwgn a kompaktu Civic.
Výroba v uvedených dvoch závodoch Hondy sa po predchádzajúcom obmedzení vrátila k normálu v júni. Už v ďalšom mesiaci však firma začala výrobu znovu upravovať.
Chýbajúce polovodiče
Toyota potom oznámila, že obmedzenie výroby je výsledkom nedostatku polovodičov. Ešte v auguste automobilka plánovala, že od septembra do konca novembra bude vyrábať asi 900-tisíc áut mesačne. Novo očakáva, že od októbra do decembra bude mesačne vyrábať priemerne 850-tisíc áut. V októbri bude výroba nižšia.
„Pre nedostatok polovodičov očakávame, že výroba v októbri celosvetovo dosiahne zhruba 800-tisíc kusov," poznamenala Toyota. Z uvedeného počtu pripadá asi 250-tisíc na Japonsko a 550-tisíc na továrne automobilky v zahraničí. Plán predpokladá, že Toyota v októbri preruší výrobu až na 12 dní na desiatich výrobných linkách vo svojich siedmich továrňach v Japonsku.
Toyota sa napriek tomu drží svojho cieľa vyrobiť za celý finančný rok celosvetovo 9,7 milióna vozidiel. Finančný rok japonských firiem sa končí vždy v marci.