Japonský výrobca automobilov Honda vo svojom prvom účtovnom štvrťroku dosiahol výrazný nárast zisku, keďže silný predaj hybridných vozidiel v Spojených štátoch a Japonsku spolu so slabším jenom pomohli kompenzovať slabé výsledky v Číne.
Spoločnosť v stredu oznámila, že jej čistý zisk za tri mesiace do konca júna medziročne vzrástol o 8,7 percenta na 394,6 miliardy jenov (2,49 miliardy eur), zatiaľ čo tržby poskočili o 16,9 percenta na 5,4 bilióna jenov.
Druhá najväčšia japonská automobilka zároveň potvrdila svoj celoročný cieľ čistého zisku na úrovni jedného bilión jenov pri tržbách 20,3 bilióna jenov. K silným výsledkom v prvom štvrťroku prispelo zvýšenie cien hybridných modelov doma a v USA. Celkový predaj vozidiel ale klesol z dôvodu slabého dopytu v Číne, kde spoločnosť čelila vystupňovanej konkurencii.
Honda v máji uviedla, že do roku 2030 plánuje zdvojnásobiť investície do elektromobilov približne na 65 miliárd dolárov, keďže sa snaží o desať rokov vyrábať už len plne elektrické vozidlá.