Rýchly rast mobilného videa je spôsobený rastúcou obľubou mobilných zariadení, najmä lacných mobilných telefónov a tabletov v krajinách s nižšími príjmami, vývojom lepších mobilných displejov a rozšírením vysokorýchlostného dátového pripojenia, najmä LTE.

Sledovanie mobilného videa vzrastie podľa analýzy v roku 2017 o 33 percent a v roku 2018 o 27 percent, kedy dosiahne 33,4 minúty denne. V roku 2018 budú mať mobilné zariadenia na konte 64 percent všetkého sledovanie on-line videí.

Vlani zadávatelia reklamy utratili za on-line videoreklamu 17,5 miliardy USD oproti 13,4 miliardy v roku 2014. V ďalších rokoch porastú výdavky v priemere o pätinu ročne.

Hoci väčšina on-line videí je sledovaná na mobilných zariadeniach, väčšina výdavkov na on-line videoreklamu pripadá pevným zariadeniam, a bude tomu tak aj v roku 2017. Agentúra odhaduje, že videoreklamám pre pevné zariadenia pripadne tento rok 68 percent všetkej on-line videoreklamy, čo je pokles oproti 75 percentám v minulom roku. ZenithOptimedia očakáva, že mobilná reklama sa vyrovná reklame na pevných zariadeniach až v roku 2018.

„Rozširovanie mobilných zariadení a vysokorýchlostného pripojenia znamená, že spotrebitelia budú mať on-line video obsah na dosah ruky počas celého dňa. To zadávateľom reklamy prináša nové príležitosti na komunikáciu so spotrebiteľmi za použitia on-line videoreklamy, ktorá kombinuje audiovizuálne reklamu, ktorá má schopnosť budovať značku, s precíznym zacielením a personalizáciou, "uviedol analytik ZenithOptimedia Jonathan Barnard.