Železničná spoločnosť Slovensko(ZSSK), národný osobný dopravca, vypísala súťaž na dodávku vlakových jednotiek v predpokladanej hodnote 169,5 milióna eur. ČTK to zistila z registra zákaziek. V podobných predchádzajúcich tendroch pre ZSSK uspela aj česká skupina Škoda Transportation.

ZSSK chce vybrať firmu, ktorá im dodá deväť elektrických jednotiek s opciou na ďalších 11 súprav. Nové vlaky budú určené pre regionálnu prevádzku na všetkých elektrifikovaných tratiach Slovenska pre traťovú rýchlosť až do 160 kilometrov za hodinu. Najdôležitejším kritériom pri vyhodnocovaní ponúk bude cena. Ďalšie plusové body môžu záujemcovia získať aj za prepravnú kapacitu súprav, za nízke náklady na ich prevádzku a údržbu jednotiek, či za harmonogram dodávok.

Posledné jazdy zubačky zo Štrby na Štrbské Pleso pred rekonštrukciou ozubnicovej trati sa konali v nedeľu 5. júla 2020. Od 6. júla 2020 sa začne s rekonštrukčnými prácami. Dopravu cestujúci počas sedemmesačnej výluky zabezpečí Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) klasickými autobusmi. Na snímke zubačka na trati, v pozadí končiare Vysokých Tatier, vľavo Kriváň. Štrba 5. júla 2020.   FOTO TASR - Milan Kapusta
Neprehliadnite

Modernizácia zubačky medzi Štrbou a Štrbským Plesom napreduje

Prvé dve elektrické jednotky bude musieť víťaz súťaže dodať do dvoch rokov od podpisu kúpnej zmluvy. Podľa podmienok tendra musí mať každá súprava aspoň 300 miest na sedenie. Zákazku chce ZSSK financovať aj z fondov EÚ. ZSSK už v minulosti nakupovala vlakové súpravy pre regionálnu dopravu.

Napríklad predvlani konzorcium firiem Škoda Transportation a slovenských ŽOS Trnava získalo od ZSSK kontrakt v hodnote 160 miliónov eur na dodávku 25 elektrických vlakových jednotiek v dvoch prevedeniach. Česko-slovenské konzorcium vo ​​vtedajšom tendri zvíťazilo nad švajčiarskou spoločnosťou Stadler.

Nové elektrické jednotky RegioPanter z dielne ŽOS Trnava.
Neprehliadnite

Trnavským vagonárom vďaka Škode pribúdajú zákazky z Česka