Značka luxusného tovaru Hermès má potenciál prekonať v najbližších rokoch značku Louis Vuitton zo skupiny LVMH a stať sa najväčšou luxusnou značkou podľa tržieb.
Uviedla to agentúra Bloomberg s odvolaním sa na správu analytikov banky Citigroup.
Tržby výrobcu kabeliek Birkin by najneskôr v roku 2027 mali dosiahnuť „symbolickú“ hranicu 20 miliárd eur, uviedol analytik Thomas Chauvet.
Značka Louis Vuitton tento míľnik dosiahla v roku 2022. Vlani dosiahli Hermès Group tržby 13,4 miliardy eur.
Rast dopytu nespomalil
„Hermès sa teší jednému z najpredvídateľnejších profilov rastu, marží a cashflow v luxusnom odvetví,“ uviedol Cauvet. Analytik upozornil na cenovú stratégiu francúzskej firmy, ktorá siaha od cenovo dostupných po veľmi luxusnú, jej kontrolu nad distribučnou sieťou a príležitosti na rast mimo kategórie koženého tovaru, ako je oblečenie, hodinky, šperky a riad.
Hoci sa objavili obavy zo spomalenia rastu dopytu po luxusnom tovare po postpandemickom prudkom zvýšení, akcie firmy Hermès prekonali výkonnosť ostatných akcií výrobcov luxusného tovaru.
Od začiatku tohto roka si pripísali 20 percent, zatiaľ čo index sledujúci toto odvetvie vzrástol za rovnaký čas len o 6,8 percenta a akcie skupiny LVMH o 8,2 percenta.
Jedinečnosť značiek
Firma Hermès je považovaná za viac izolovanú od poklesu odvetvia vďaka svojej expozícii na veľmi bohatých klientov a jedinečnému obchodnému modelu, kedy je záujem o produkty firmy podporovaný ich nedostatkom.
Konglomerát LVMH je najväčšou luxusnou skupinou na svete. Jeho 75 značiek vyrába rad produktov, od kabeliek po šampanské. Analytici HSBC odhadujú, že samotná značka Louis Vuitton má na zisku celej skupiny zhruba polovičný podiel a na tržbách podiel 26 percent.