Holandská pivovarnícka spoločnosť Heineken zaznamenala v 1. štvrťroku strmší nárast predaja piva, ako sa očakávalo, keď sa európske bary znovu otvorili. To spoločnosti umožnilo držať sa svojej prognózy pre rok 2022 aj napriek zvýšenej neistote v dôsledku konfliktu na Ukrajine.
Objem predaného piva sa zvýšil
Objem predaného piva sa v prvých troch mesiacoch 2022 zvýšil medziročne o 5,2 percenta, uviedla v stredu druhá najväčšia pivovarnícka skupina na svete. Prekonala tak odhady ekonómov, ktorí jej predpovedali nárast objemu predaja o 3,5 percenta.
V Európe sa predaj zvýšil o 11,5 percenta vďaka neustálemu uvoľňovaniu obmedzení spojených s pandémiou nového koronavírusu, pričom predaj piva z produkcie Heinekenu v európskych baroch a reštauráciách sa takmer strojnásobil.
Výrobca ležiakov Heineken, Sol a Tiger a cideru Strongbow uviedol, že ruská invázia na Ukrajinu priniesla ďalšiu neistotu pre globálne ekonomické vyhliadky a komoditné trhy.
Rastúce inflačné tlaky
Spoločnosť očakáva, že rastúce inflačné tlaky ovplyvnia disponibilný príjem domácností, čo predstavuje riziko pre spotrebu piva neskôr v tomto roku.
Heineken vo vyhlásení skonštatoval, že ťaží z opatrení prijatých v roku 2021, ale čelí rastúcim nákladom, problémom v dodávateľskom reťazci a tlakom v dôsledku svojho rozhodnutia opustiť Rusko.
Napriek tomu aj naďalej predpokladá „stabilné až mierne“ zlepšenie prevádzkovej ziskovej marže v roku 2022.
Pivovar už vo februári upozornil, že vstupné náklady stúpnu o dvojciferné percento, pričom cena jačmeňa sa zdvojnásobí oproti minulému roku a hliník zdražie o približne 50 %. Prudko vzrástli aj náklady na energie a prepravu.