Z digitálnej ekonomiky, ktorej súčasťou sú služby zadarmo ako Facebook, Wikipédia, Snapchat či Google, profitujú široké masy používateľov. Bez toho, aby museli zaplatiť čo i len cent. Problémom je, že v ukazovateľoch, ako je HDP, sa ich prínosy neodzrkadľujú. Prínos digitálnych máp v našom smartfóne či články z Wikipédie tak zostávajú skryté.
A preto pätica ekonómov (Erik Brynjolfsson a Avinash Collis z Massachusetts Institute of Technology, Walter Erwin Diewert z University of British Columbia, Felix Eggers z University of Groningen, Kevin Fox z UNSW Australia Business School) vymysleli novú metriku – HDP - B (benefits – výhody). V skratke hrubý domáci produkt plus výhody digitálnych technológií zadarmo.
Americký ekonóm E. Brynjolfsson, ktorý je známy domácemu divákovi najmä knihou Druhý vek strojov, a spol tvrdia, že nová metrika lepšie
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?