Ak automobilka nesplní požiadavky ekoaktivistov, ohrozí podľa nich záväzky na znižovanie emisií a boj so zmenami klímy. 

Žalobu majú na krku aj iné automobilky

K žalobe Greenpeace na súde v Braunschweigu sa pripojila aj klimatická aktivistka Clara Mayerová z hnutia Fridays for Future. Organizácia Greenpeace zároveň podporila podobnú žalobu, ktorú podal miestny poľnohospodár na inom nemeckom súde. Tento rok v septembri iná ekologická organizácia Deutsche Umwelthilfe zažalovala kvôli emisiám automobilky BMW a Mercedes-Benz.

Volkswagen sa k žalobe nevyjadril, ale v septembri, kedy Greenpeace zverejnil predžalobnú výzvu, hovorca firmy požiadavky ekologických organizácií odmietol. Na reakciu má firma osem týždňov.

Súčasná legislatíva znevýhodňuje budúce generácie

„Volkswagen sa v roku 2018 jasne zaviazal plniť parížsku klimatickú dohodu a má veľmi ambiciózny plán elektrifikácie, pričom do elektromobility investuje do roku 2025 až 35 miliárd eur," oznámila vtedy firma.

Greenpeace sa v žalobe odvoláva na tohtoročný verdikt ústavného súdu, ktorý nariadil, aby Nemecko jasnejšie definovalo ciele pre obmedzenie emisií skleníkových plynov po roku 2030. Súčasný zákon o ochrane klímy je podľa súdu nedostatočný a znevýhodňuje budúce generácie.

EBE 1 Frankfurt nad Mohanom - Na snímke lietadlá pri západe slnka na letisku v nemeckom Frankfurte nad Mohanom večer vo štvrtok 23. septembra 2021. FOTO TASR/AP


Aircrafts roll over a runway at the airport in Frankfurt, Germany, after sunset on Thursday, Sept. 23, 2021. (AP Photo/Michael Probst)
Neprehliadnite

Tretina najvyťaženejších letov v Európe sa dá nahradiť vlakmi, tvrdí štúdia pre Greenpeace