Technologická spoločnosť Google spustí testovací program, ktorého cieľom je analýza vplyvu zobrazovania európskeho spravodajského obsahu vo vyhľadávaní a v službách Google Správy a Google Discover.
V rámci testu firma vyradí spravodajský obsah od európskych vydavateľov z výsledkov vyhľadávania pre jedno percento používateľov v Belgicku, Chorvátsku, Dánsku, Francúzsku, Grécku, Taliansku, Holandsku, Poľsku a Španielsku. Výsledky vyhľadávania budú naďalej zahŕňať odkazy na iné webové stránky vrátane spravodajských stránok mimo EÚ.
Následne Google vyhodnotí, aký vplyv má zobrazovanie európskeho spravodajského obsahu. O vyhodnotenie vplyvu požiadali nezávisle správne orgány a časť vydavateľských domov.
Po ukončení experimentu sa zobrazovanie spravodajských článkov vráti do pôvodného stavu. Počas skúšobného programu nebudú dotknuté platby, ktoré Google vypláca európskym vydavateľom.
Spoločnosť v súčasnosti spolupracuje s viac ako štyritisíc médiami v 20 krajinách EÚ.