Spoločnosti Google a Meta uzavreli tajnú dohodu o cielení reklamy pre Instagram na tínedžerov na YouTube, čím obišli vlastné pravidlá vyhľadávača o zaobchádzaní s neplnoletými v online priestore. Podľa dokumentov, ktoré videl Financial Times, Google pracoval na marketingovom projekte pre Meta, ktorý mal cieliť reklamy na používateľov YouTube vo veku od 13 do 17 rokov, pričom propagoval konkurenčnú aplikáciu na zdieľanie fotografií a videí. Kampaň pre Instagram zasiahla skupinu používateľov označenú ako „neznáma“ v jej reklamnom systéme, o ktorej Google vedel, že je orientovaná na osoby mladšie ako 18 rokov.
Projekt ignoroval pravidlá Google, ktoré zakazujú personalizáciu a cielenie reklám na osoby mladšie ako 18 rokov vrátane zobrazovania reklám na základe demografických údajov. Politika spoločnosti tiež zakazuje obchádzanie vlastných smerníc alebo „proxy targeting“. Kampaň Meta na YouTube, ktorá mala prilákať mladších používateľov na Instagram, už bola vo vývoji, keď Mark Zuckerberg v januári dramaticky vystúpil pred americkým Kongresom, kde sa spoluzakladateľ Facebooku ospravedlnil rodinám detí, ktoré sa stali obeťami sexuálneho zneužívania na jeho platformách.
Zamestnanci robia reklamu na súkromných profiloch. Odmena ich neminie, firma profituje
Google sa snaží zvýšiť príjmy z reklamy a Meta zápasí o udržanie pozornosti mladších používateľov proti rýchlo rastúcim konkurentom, ako je TikTok. Minulý týždeň M. Zuckerberg povedal investorom, že nedávny tlak na zapojenie viac používateľov vo veku od 18 do 29 rokov prináša ovocie.
Na spustení pilotného marketingového programu v Kanade spoločnosti spolupracovali so Spark Foundry, americkou pobočkou francúzskeho reklamného giganta Publicis. Potom ho v máji vyskúšali v USA. Spoločnosti plánovali ďalšie rozšírenie na medzinárodné trhy a na propagáciu ďalších aplikácií Meta, ako je Facebook.