Volodymyr Zelenskyj, ukrajinský prezident, si bol vždy vedomý toho, aké kľúčové pre úspech jeho krajiny bude, aby si udržala pozornosť a sympatie západných mocností (a ľudí). Svedčí o tom napríklad množstvo jeho prejavov pred vládami po celom svete, ako aj neustále verejné žiadosti o finančnú a vojenskú podporu.
Ako však ukazujú údaje spoločnosti Google, vojna sa už pre väčšinu používateľov Google News dostala mimo centra pozornosti. Po vrchole záujmu, ktorý nastal po vypuknutí vojny vo februári, sa popularita vyhľadávania slova „Ukrajina" na tejto stránke vrátila takmer na predvojnovú úroveň. To nemusí nevyhnutne znamenať, že sa ľudia o Ukrajinu zaujímajú menej, ale je to skôr príznak javu známeho ako „únava zo správ".
Únava zo spravodajstva je bežný jav
Ako pre Euronews opísal Steinar Ellingsen, lektor žurnalistiky na univerzite v austrálskom meste Wollongongu: „Únava zo spravodajstva sa vyskytuje pri akýchkoľvek správach o významných udalostiach, najmä však pri neočakávaných správach a traumatizujúcich udalostiach. Existuje vzorec, na základe ktorého sa po prvej vlne nový cyklus posunie ďalej." Magnus Alselind, šéfredaktor švédskych novín Expresssen, dodáva: „Verejnosť a médiá majú priestor len pre jeden veľký príbeh v jednom čase. Takže pred štyrmi alebo piatimi rokmi sa hovorilo o imigrantoch, potom o Gréte Thunbergovej a klimatickej kríze, neskôr o koronavíruse a nedávno o invázii na Ukrajinu. Vďaka digitálnej revolúcii je pozornosť verejnosti síce veľmi krátka, ale veľmi intenzívna".
You will find more infographics at Statista