V minulom roku sa na celom svete predalo 66,2 milióna kusov nových osobných automobilov. Je to približne rovnaký počet ako rok predtým. Ako informuje Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA), prispelo k tomu uvoľnenie dodávok polovodičov v kombinácii s oživením predaja v poslednom štvrťroku minulého roka. Globálny dopyt po vozidlách však stále zaostáva za úrovňou pred pandémiou. V roku 2019 dosiahli celosvetové registrácie 74,9 milióna kusov.
Európsky región
V európskom regióne v uplynulom roku klesli predaje o 10,4 percenta na 12,8 milióna kusov. Hlavným faktorom ovplyvňujúcim výkonnosť regiónu bol opäť nedostatok polovodičov. Vojna na Ukrajine brzdila najmä východoeurópsky trh, výrazný prepad nastal v krajinách priamo zapojených do konfliktu. Na Ukrajine klesli predaje o 64,7 percenta a v Rusku o 62,7 percenta.
Severná a Južná Amerika
Napriek miernemu oživeniu v poslednom štvrťroku vlaňajška sa objemy celoročného predaja v Severnej Amerike v porovnaní s rokom 2021 znížili o 8,7 percenta na 12,7 milióna kusov. Rovnaký trend bol aj v USA, kde predaj osobných áut klesol o 9,2 percenta. Dopyt v Južnej Amerike za posledný rok vzrástol o 1,8 percenta, predaje sa vyšplhali na takmer 2,8 milióna kusov.
Japonsko, Čína, India
Predaj nových osobných áut sa v Japonsku vlani medziročne znížil o 5,1 percenta, keďže vyššie ceny energií v kombinácii s oslabením jenu viedli k poklesu reálnych príjmov obyvateľstva. Dopyt v Číne sa, naopak, medziročne zvýšil o 7,6 percenta na 21,7 milióna predaných áut. Rast zaznamenala aj India. Predaj osobných áut tu stúpol o 23,1 percenta a dosiahol 3,8 milióna kusov.