Celosvetové tržby z predaja hudobných nahrávok sa vlani zvýšili o 7,4 percenta na 21,6 miliardy dolárov. Nárast tak zaznamenali už šiesty rok za sebou. Oznámila to dnes Medzinárodná federácia fonografického priemyslu (IFPI).

Za rastom stálo najmä streamovanie hudby. Príjmy streamovacích služieb založených na predplatnom či reklame sa zvýšili takmer o pätinu na 13,4 miliardy dolárov. Na celkových tržbách z predaja hudby sa tak podieľali viac ako 60 percentami. Príjmy samotných streamovacích služieb založených na predplatnom sa zvýšili o 18,5 percenta. Na konci minulého roka predplatené streamovacie služby využívalo 443 miliónov ľudí.

YouTube
Neprehliadnite

Najúspešnejšie reklamy na slovenskom YouTube v roku 2020. Firmy vsadili na hudbu a známe tváre

Tržby z predaja hudby na fyzických nosičoch však klesli o 4,7 percenta. Príjmy z poplatkov za použitie hudobných nahrávok na verejnosti sa prepadli dokonca o 10,1 percenta, a to najmä kvôli pandémii Covidu-19, píše vo svojej výročnej správe IFPI.

Rast tržieb zo streamovania hudby však nad týmito poklesmi prevážil. „Úsilie a investície nahrávacích spoločností pomohli položiť základy k vytvoreniu prevažne digitálneho odvetvia, ktoré preukázalo svoju odolnosť voči mimoriadnym okolnostiam roku 2020," uviedla federácia. V samotnej Európe sa tržby z predaja hudobných nahrávok v minulom roku zvýšili o 3,5 percenta, a to vďaka nárastu príjmov zo streamovania hudby o 20,7 percenta.