Automobilka GM očakáva, že jej predaj v Číne tento rok vzrastie o osem až desať percent. Spolu s vyšším predajom áut však v Číne silnie aj konkurencia, a to tak od zahraničných firiem, ako aj od domácich výrobcov, ktorí chcú získať väčší podiel na trhu. Väčší trhový podiel na čínskom trhu ako GM má napríklad Volkswagen a niektoré čínske značky.

Na budúci rok chce GM postaviť v Číne ďalších päť závodov, ktoré majú automobilke pomôcť splniť plán zvýšenia tamojšej výrobnej kapacity do roku 2020 o 65 percent. Štyri závody budú montážne a v piatom sa budú vyrábať motory. Informoval o tom šéf GM v Číne Matt Tsien.

GM chce okrem iného v jednom zo závodov začať vyrábať svoj sedan Cadillac. Na budúci rok chce zvýšiť predaj cadillacov v Číne na 100-tisíc z vlaňajších zhruba 50-tisíc, napísala agentúra Reuters.

Predaj vozidiel v Číne vlani vzrástol o 13,9 percenta na 21,98 miliónov kusov. Z toho predaj osobných áut sa zvýšil o 16 percent na 17,9 milióna.