Generácia Z je generáciou podnikateľov. Väčšina jej zástupcov totiž sníva o vlastnej firme, pričom ich ambície poháňa túžba po nezávislosti, slobode, väčšej flexibilite a lepšej rovnováhe medzi osobným a pracovným životom. Podnikanie im navyše dáva šancu riešiť niektoré sociálne a environmentálne problémy, na ktorých im záleží.
Podľa prieskumu banky Santander UK si chce vlastný biznis založiť približne 75 percent opýtaných z generácie Z. Až 77 percent mladých verí, že dokážu vytvoriť úspešnú firmu, pričom 39 percent je presvedčených, že k tomu okrem smartfónu už nič iné nepotrebuje. Expert na budúcnosť práce Dan Schawbel však upozorňuje, že podnikanie nemusí byť také jednoduché, ako sa domnievajú.
Najsilnejšou stránkou generácie Z sú jej digitálne zručnosti a schopnosť rýchlo sa prispôsobiť príchodu akejkoľvek novej technológie. „Vďaka vrodenému chápaniu digitálnych platforiem, sociálnych sietí a nových technológií sa dokážu v online podnikateľskom prostredí veľmi ľahko orientovať,“ dodáva Schawbel.
Otázne však zostáva, či sú mladí pripravení čeliť výzvam, ktoré podnikanie prináša. „Mnohí môžu podnikanie podceňovať,“ varuje expert. Finančná neistota a neustály tlak na udržanie ziskovosti môžu byť desivou realitou, ktorá naruší ich sny o rovnováhe medzi pracovným a osobným životom. Niektorých ambicióznych mladých podnikateľov tak čaká nepríjemný budíček, dodal Schawbel.