Generácia Z je schopná pri výbere bývania vyradiť z možností nehnuteľnosť iba preto, že sa nachádza až príliš ďaleko od pubu. Briti vo veku do 27 rokov boli viac ako dvakrát častejšie ochotní zohľadniť pri rozhodovaní o kúpe domu či bytu jeho blízkosť k miestnemu pohostinstvu v porovnaní so zvyškom populácie. Podľa prieskumu firmy Zoopla ide o rozhodujúci faktor, pričom ideálna vzdialenosť je do jedného kilometra, čo je zhruba 13 minút chôdze.
Výkonná riaditeľka Britskej asociácie piva a pubov Emma McClarkinová má pre nich zlú správu. Podľa odhadov zatvorí svoje brány v Británii mesačne až 50 pohostinstiev. Počet domov nachádzajúcich sa blízko pubov tak bude naďalej klesať, čo môže zvýšiť ich atraktivitu a teoreticky aj hodnotu.
Dáta naznačujú, že kupujúci, ktorí si môžu nehnuteľnosti vyberať na základe blízkosti k pohostinstvu, sa môžu považovať za šťastných.