Deti narodené od roku 2010 patria do takzvanej generácie alfa, pre ktorú nebolo nakupovanie nikdy jednoduchšie. Často im totiž stačí klepnúť prstom po smartfóne alebo stlačiť tlačidlo na hernom ovládači.

Generácia alfa už preto odmalička interaguje s globálnym trhom. „Akýkoľvek produkt z každej krajiny sveta je pre nich dostupný iba vďaka pár kliknutiam,“ vysvetlil pre Business Insider výskumník a analytik Mark McCrindle. Podľa expertov je pravdepodobné, že jej členovia budú schopní narušiť chod sveta a globálnej ekonomiky.

Nový druh zamestnanca

Generáciu alfa bude formovať práca na diaľku a v dospelosti bude pre nich dôležitá najmä mobilita. „Definuje ich životný štýl z hľadiska práce a cestovania. Rodiny si začínajú zakladať neskôr než iné generácie. Aj domy si kupujú až neskôr, ak vôbec. Vďaka tomu majú v živote väčšiu mobilitu,“ dodal McCrindle.

Na základe súčasných zmien vo fluktuácii zamestnania zrejme členovia generácie alfa vystriedajú až 18 zamestnávateľov. Budú sa teda celý život učiť nové zručnosti a pravdepodobne pracovať dlhšie než predchádzajúce generácie.

A hoci sú ešte stále iba deťmi, už teraz ich možno považovať za významnú ekonomickú silu. Ide totiž o najpočetnejšiu generáciu v histórii ľudstva. Iba v Spojených štátoch sem patrí až 51 miliónov obyvateľov, celosvetovo až dve miliardy.

Nerobia rozdiely

Poradenská firma Bain and Company odhaduje, že výdavky generácií Z a alfa na osobné luxusné produkty budú rýchlo rásť a svojou výškou dokonca trojnásobne prekonajú iné generácie. Do roku 2030 bude generácia alfa tvoriť až tretinu globálneho trhu s luxusným tovarom.

Ich rodičia v prieskume spoločnosti Morning Consult prezradili, že názor detí ovplyvňuje to, aké služby si ako rodina predplácajú. Až tretina rodičov vyberá dovolenkové destinácie na základe odporúčaní detí, ktoré sa o nich dozvedeli z internetu či od rovesníkov.

Život v digitálnom priestore núti členov generácie alfa prehodnotiť, aké veci sú hodnotné. Podľa McCrindlea nerozlišujú medzi hmotným a nehmotným majetkom. Rovnakú hodnotu má pre nich luxusná kabelka od svetoznámej značky ako vylepšenia vo Fortnite.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotka
Neprehliadnite

Práca pre korporátnych gigantov ich už neláka. Generácia Z uprednostňuje inú kariérnu cestu