Francúzsky módny dom Chanel plánuje otvoriť viac pobočiek v Číne. A to napriek tomu, že Číňania opäť viac cestujú a nakupujú skôr v iných krajinách. Uviedla to podľa agentúry Reuters generálna riaditeľka firmy Leena Nairová. Chanel sa preslávil svojimi tvídovými kostýmami, prešívanými kabelkami či parfumom No. 5.
Nairová si pri nedávnej ceste do Číny všimla, že mladí zákazníci sa zaujímajú o nákupy luxusného tovaru ako o formu dlhodobejšej finančnej investície. „Čína je stále miestom, kde sme, povedal by som, málo rozšírení,“ uviedol finančný riaditeľ Chanelu Philippe Blondiaux. Chanel prevádzkuje v pevninskej Číne 18 módnych butikov, zatiaľ čo iné konkurenčné značky ich majú okolo 40 až 50. Aktuálne údaje o predaji luxusných značiek za prvý štvrťrok vykázali v pevninskej Číne protichodné výsledky. Odvetvie pritom dúfalo, že tento kľúčový trh mu po skončení pandémie poskytne rastový impulz, pripomenula agentúra Reuters.
Tržby Chanelu vlani stúpli na porovnateľnej báze o 16 percent na 19,7 miliardy dolárov. Dvojciferný percentuálny rast v Ázii a Európe kompenzoval prudké spomalenie v Spojených štátoch. Spoločnosť zvýšila počet zamestnancov o 14 percent na viac ako 36 500 osôb.
„Rast čínskych spotrebiteľov sa odohráva skôr v Európe a v Japonsku a samozrejme oveľa menej v pevninskej Číne,“ povedal Blondiaux. V niektorých posledných týždňoch podľa neho čínski turisti v Japonsku tvorili až polovicu tržieb v tejto krajine.