Dcérska spoločnosť francúzskeho reklamného gigantu Publicis zaplatí Spojeným štátom 350 miliónov dolárov za svoj podiel na takzvanej opiátovej kríze. Tá si v USA od roku 1999 vyžiadala státisíce obetí. Oznámila to podľa agentúry AFP prokurátorka štátu New York Letitia Jamesová. Je to prvá reklamná agentúra, ktorá sa dohodla so súdom na vyrovnaní za svoju úlohu v opiátovej kríze, uviedla jej kancelária.

„Spoločnosť Publicis desiatky rokov pomáhala výrobcom opiátov, ako je Purdue Pharma, presviedčať lekárov, aby nadmerne predpisovali opiáty, čím priamo podnecovala opiátovú krízu a spôsobovala úbytok obyvateľstva po celej krajine,“ uviedla Jamesová.
Podľa jej rozhodnutia dostanú podiel na vyrovnaní všetky americké štáty a niekoľko teritórií. Najväčšiu sumu dostane Kalifornia.

Spoločnosť Publicis následne v tlačovej správe uviedla, že predmetné činnosti vykonávala jej agentúra Rosetta, ktorú kúpila v roku 2011 a pred desiatimi rokmi ju zatvorila. Na predávkovanie opiátmi, teda liekmi na bolesť, získanými či už na lekársky predpis alebo nelegálne, zomrelo v USA v rokoch 1999 až 2022 podľa údajov centra pre kontrolu a prevenciu chorôb viac ako 700-tisíc ľudí.

Ďalšie dôležité správy

Johnson & Johnson.
Neprehliadnite

Johnson & Johnson zaplatí 150 miliónov dolárov za podiel na kríze opiátov