Francúzsky maloobchodný reťazec Carrefour oznámil za tretí štvrťrok slabší rast tržieb, pod čo sa podpísalo zmiernenie rastu cien potravín a pokračujúce obmedzovanie výdavkov zo strany spotrebiteľov. Informuje agentúra Reuters.
Generálny riaditeľ spoločnosti Alexandre Bompard už v auguste upozornil, že francúzski spotrebitelia výrazne obmedzujú výdavky na esenciálne produkty. Za tretí kvartál dosiahli tržby Carrefouru 23,63 miliardy eur, čo na porovnateľnej báze predstavuje medziročný rast o deväť percent.
Tempo rastu tržieb sa tak spomalilo, keď v druhom kvartáli vzrástli medziročne o 10,3 percenta.
Tržby výrazne ovplyvnil vývoj potravinovej inflácie na kľúčových trhoch spoločnosti, vo Francúzsku a v Brazílii. Vo Francúzsku sa tržby z predaja v hypermarketoch zvýšili v treťom kvartáli medziročne o 4,2 percenta, v druhom štvrťroku rast dosiahol 6,6 percenta.
V Brazílii, po Francúzsku druhom najväčšom trhu pre Carrefour, tržby v treťom štvrťroku na porovnateľnej báze klesli o 3,7 percenta.