Podľa legislatívy z roku 2015 majú francúzske mestá právo zaviesť mýto, ale iba experimentálne a maximálne na tri roky. „Pri takýchto podmienkach nebude žiadne mesto investovať do mýtnej infraštruktúry. Legislatívny rámec je príliš obmedzujúci, musí sa vyvíjať,“ povedal zdroj.

Ministerstvo dopravy preto pripravuje dekrét o poplatkoch za preťaženie miest ako súčasť nového zákona o mobilite, ktorý sa chystá predložiť na jeseň, dodal.

Singapur, Londýn, Štokholm a Miláno už zaviedli mýto na elimináciu preťaženia ciest, ale žiadne francúzske mesto to neurobilo, aj keď Francúzsko má na svojich diaľniciach rozsiahly mýtny systém.

Radnica v Paríži medzitým zvýšila poplatky za parkovanie a zaviedla systém nálepiek, aby udržala autá produkujúce najviac emisií mimo ciest v dňoch, keď je úroveň znečistenia vysoká. Starostka Anne Hidalgová tiež minulý rok povedala, že Paríž chce do roku 2030 zakázať vjazd naftových aj dieselových vozidiel do mesta.

Zdroje blízke radnice tvrdia, že oddelenie dopravy stále skúma myšlienku mýta, aj keď je nepravdepodobné, že bude zavedené pred komunálnymi voľbami v roku 2020.