Americká automobilka Ford Motor zverejnila v pondelok sériu dohôd o dodávkach lítia pre batérie elektromobilov. Cieľom automobilky je vyrábať dva milióny elektrických vozidiel do roku 2026 a znížiť náskok Tesly, lídra na trhu s elektromobilmi.
Severoamerickí výrobcovia áut sa pretekajú v zabezpečení dodávok materiálov pre batérie, aby zvýšili produkciu, keďže dopyt po ekologických vozidlách rastie. A aby využili daňové úľavy, ktoré ponúka vláda USA.
Ford zverejnil nové dohody v čase, keď na Wall Street pretrvávajú pochybnosti o schopnosti automobiliek dosiahnuť ciele v oblasti elektrických vozidiel. Ford uviedol, že do konca roka 2023 dosiahne globálnu výrobnú kapacitu 600-tisíc elektromobilov.
Spoločnosti Albemarle a Nemaska Lithium budú dodávať Fordu hydroxid lítny, primárnu zložku lítium-iónových batérií, počas obdobia piatich, respektíve 11 rokov, uviedol Ford v pondelok.
Päťročná dohoda s Albemarle o dodávke viac ako 100-tisíc metrických ton hydroxidu lítneho v batériovej kvalite umožní výrobu približne troch miliónov batérií pre elektrické vozidlá Fordu.
Súkromná spoločnosť EnergySource Minerals bude Fordu dodávať hydroxid lítny z lokality Imperial Valley v Kalifornii, ktorá by mala byť uvedená do prevádzky v roku 2025, zatiaľ čo spoločnosť Compass Minerals bude poskytovať uhličitan lítny.
Ford sa tiež začiatkom tohto roka pripojil k PT Vale Indonesia a čínskemu Zhejiang Huayou Cobalt ako ich nový partner v závode na spracovanie niklu v Indonézii v hodnote 4,5 miliardy dolárov.
Americká automobilka v pondelok zároveň potvrdila svoju celoročnú prognózu a očakáva upravený zisk pred úrokmi a zdanením v pásme deväť až 11 miliárd dolárov a upravený voľný peňažný tok približne šesť miliárd dolárov. Ford naďalej predpokladá, že jeho divízia elektromobilov vykáže za tento rok stratu troch miliard dolárov.