Americká automobilka Ford Motor zverejnila v pondelok sériu dohôd o dodávkach lítia pre batérie elektromobilov. Cieľom automobilky je vyrábať dva milióny elektrických vozidiel do roku 2026 a znížiť náskok Tesly, lídra na trhu s elektromobilmi.

Severoamerickí výrobcovia áut sa pretekajú v zabezpečení dodávok materiálov pre batérie, aby zvýšili produkciu, keďže dopyt po ekologických vozidlách rastie. A aby využili daňové úľavy, ktoré ponúka vláda USA.

Ford zverejnil nové dohody v čase, keď na Wall Street pretrvávajú pochybnosti o schopnosti automobiliek dosiahnuť ciele v oblasti elektrických vozidiel. Ford uviedol, že do konca roka 2023 dosiahne globálnu výrobnú kapacitu 600-tisíc elektromobilov.

Spoločnosti Albemarle a Nemaska ​​Lithium budú dodávať Fordu hydroxid lítny, primárnu zložku lítium-iónových batérií, počas obdobia piatich, respektíve 11 rokov, uviedol Ford v pondelok.

Päťročná dohoda s Albemarle o dodávke viac ako 100-tisíc metrických ton hydroxidu lítneho v batériovej kvalite umožní výrobu približne troch miliónov batérií pre elektrické vozidlá Fordu.

Súkromná spoločnosť EnergySource Minerals bude Fordu dodávať hydroxid lítny z lokality Imperial Valley v Kalifornii, ktorá by mala byť uvedená do prevádzky v roku 2025, zatiaľ čo spoločnosť Compass Minerals bude poskytovať uhličitan lítny.

Ford sa tiež začiatkom tohto roka pripojil k PT Vale Indonesia a čínskemu Zhejiang Huayou Cobalt ako ich nový partner v závode na spracovanie niklu v Indonézii v hodnote 4,5 miliardy dolárov.

Americká automobilka v pondelok zároveň potvrdila svoju celoročnú prognózu a očakáva upravený zisk pred úrokmi a zdanením v pásme deväť až 11 miliárd dolárov a upravený voľný peňažný tok približne šesť miliárd dolárov. Ford naďalej predpokladá, že jeho divízia elektromobilov vykáže za tento rok stratu troch miliard dolárov.

Ďalšie dôležité správy

California Aims To Ban Gas Powered Cars By 2035
Neprehliadnite

Elektromobilové startupy investorom predajú akcie, zákazníkom autá – a potom sa stratia