Americká automobilka Ford Motor v druhom štvrťroku zhruba strojnásobila čistý zisk na 1,92 miliardy dolárov. Firma vo svojej výsledkovej správe uviedla, že registruje silný záujem o autá so spaľovacím motorom. Vďaka zlepšeniu situácie v dodávateľských reťazcoch je schopná uspokojovať vysoký dopyt, čo jej umožnilo zlepšiť celoročný výhľad zisku pred zdanením.
Straty naopak firma eviduje v divízii elektromobilov. Straty pred zdanením v divízii Model e, ktorá sa zameriava práve na elektrické autá, v druhom kvartáli presiahli miliardu dolárov. Vykompenzoval ich však segment výroby áut so spaľovacím motorom, kde má Ford zisk 2,3 miliardy dolárov. Ďalších 2,39 miliardy dolárov automobilka zarobila na predaji úžitkových vozidiel, ako sú dodávky.
Celkovo veľmi priaznivé výsledky dodali firme sebavedomie k tomu, aby zvýšila výhľad celoročného zisku, povedal finančný riaditeľ John Lawler. Ford teraz očakáva, že zisk pred zdanením tento rok dosiahne 11 až 12 miliárd dolárov, zatiaľ čo doteraz ho odhadoval na deväť až 11 miliárd dolárov. Predaj v Spojených štátoch, čo je najlukratívnejší trh Fordu, v druhom štvrťroku vzrástol o desať percent.
Stratová výroba elektromobilov
Ford však ustúpil od ambicióznych cieľov pre budúcu výrobu elektrických vozidiel. Firma skôr uvádzala, že tento rok ich bude vyrábať tempom 600-tisíc za rok, teraz však hovorí, že to nebude skôr ako na budúci rok. Ford zároveň odkladá aj dlhodobý cieľ výroby elektromobilov do roku 2026.
Manažment odhaduje, že celoročná strata pred zdanením v segmente výroby elektromobilov stúpne na 4,5 miliardy dolárov z predchádzajúcich troch miliárd dolárov. Spoločnosť však očakáva, že divízia Ford Blue, ktorá vyrába autá so spaľovacím motorom, a divízia komerčných vozidiel Ford Pro vytvorí každá zisk zhruba osem miliárd dolárov. Zisk divízie komerčných vozidiel sa podľa odhadu manažmentu oproti vlaňajšku zdvojnásobí.
Lawler poznamenal, že nárast výroby elektromobilov nebude priamočiary, aj keď prechod od výroby áut so spaľovacím motorom k výrobe elektrických áut pokračuje. Vysoké ceny a niekedy aj pocit nepohodlia v porovnaní s autami na fosílne palivá podľa neho nástup elektromobilov spomalí.