Ford chce získať patent na technológiu, ktorá by odpočúvala vodičov i pasažierov a na základe toho im zobrazovala personalizované reklamy. Systém v palubnom počítači by monitoroval konverzácie medzi členmi posádky vozidla a filtroval „kľúčové slová alebo frázy“. Následne by sa „naučil“, ktoré reklamy pasažierov obťažujú a idú im na nervy, aby im ich viac nezobrazoval. Technológia bude okrem zvukových záznamov využívať aj kamery na rozpoznávanie tváre, vďaka čomu bude vedieť prispôsobiť ponúkaný obsah konkrétnemu zloženiu posádky.
Nová technológia zatiaľ existuje iba na papieri a nikdy nemusí uzrieť svetlo sveta. Firmy bežne žiadajú o registráciu patentov, aby zabránili rivalom vyvíjať konkurenčné technológie. Hovorca spoločnosti Ford pre Gizmodo uviedol: „Podávanie patentových prihlášok je bežnou praxou každého silného podniku, pretože proces chráni nové nápady a pomáha nám budovať robustné portfólio v oblasti duševného vlastníctva. Nápady opísané v patentovej prihláške netreba považovať za indikátor našich podnikateľských alebo produktových plánov.“
Patent Fordu môže vyvolať kritiku zo strany spotrebiteľov, ktorí už neraz vyjadrili obavy z toho, že sa ich technologické spoločnosti snažia špehovať. „Navrhnúť takýto systém so zreteľom na súkromie by bolo veľmi komplikované,“ zdôraznil odborník na kybernetickú bezpečnosť Lukasz Olejnik. Dodal, že presadiť túto technológiu v Európe by bolo náročné, keďže podľa únijných zákonov by musel Ford získať súhlas o získavaní údajov od každého jedného pasažiera, ktorý do auta nasadne.