Predajca športového oblečenia a obuvi Foot Locker kúpi dva menšie reťazce obchodov s obuvou za celkovo 1,1 miliardy dolárov. Akvizície sú súčasťou plánu na rozšírenie predajní mimo nákupných centier a expanzie v Ázii. Oznámila to spoločnosť Foot Locker vo svojom vyhlásení.
Foot Locker získa za 750 miliónov dolárov amerického predajcu WSS. Za japonského predajcu Atmos potom zaplatí 360 miliónov dolárov. Oba reťazce budú naďalej pôsobiť pod svojím menom.
Výrobca obuvi Dr. Martens plánuje vstup na londýnsku burzu
WSS má 93 obchodov mimo nákupných centier v štyroch štátoch USA. Foot Locker dúfa, že mu pomôže aj to, že veľkú časť zákazníckej základne WSS tvoria Hispánci, ktorí sú považovaní za dôležitú a rýchlo rastúcu demografickú skupinu. Tržby firmy vlani predstavovali 425 miliónov dolárov.
Atmos má väčšinu zo svojich 49 predajní v Japonsku. Je populárny vďaka svojim špeciálnym kolekciám obuvi, na ktorých spolupracuje so značkami ako Nike, Vans, Adidas a Dr. Martens. Tržby firmy vlani predstavovali 175 miliónov dolárov.
Foot Locker má zhruba 3-tisíc obchodov. Už skôr firma oznámila, že sa chce zamerať na predaj mimo nákupných centier, v ktorých sa teraz nachádza väčšina jej obchodov, ale ktorých návštevnosť sa kvôli pandémii a nárastu predaja cez internet znížila. V oblasti Ázie a Tichomoria má 122 obchodov, v Japonsku ale nemá žiadny, napísal denník The Wall Street Journal.