V Spojených štátoch bude po novom platiť povinnosť firiem zabezpečiť možnosť zrušiť internetové predplatné na jedno kliknutie. Pravidlo, ktoré zaviedla americká Federálna obchodná komisia (FTC), nadobudne účinnosť približne o šesť mesiacov.
„Firmy príliš často nútia ľudí prekonávať nekonečné prekážky, len aby mohli zrušiť predplatné,“ uviedla predsedníčka FTC Lina Khanová.
Podľa nových pravidiel budú musieť firmy, vrátane maloobchodných predajcov alebo posilňovní, povinní získať súhlas zákazníkov pred obnovením predplatného alebo kým bezplatné skúšobné verzie zmenia na platené členstvo.
Nebude tak možné, aby firmy nútili klientov predplatných uzavretých prostredníctvom webu alebo aplikácie rušiť prostredníctvom chatbota alebo obchodníka. Aj v prípade členstva, ktoré zákazníci podpísali osobne, budú musieť firmy ponúknuť možnosť ukončiť ich telefonicky alebo online.
V minulom roku FTC v tejto súvislosti začala právne kroky proti internetovému obchodu Amazon. Žaloba firmu vinila, že klamala zákazníkov, aby sa prihlásili k predplatnému servisu Amazon Prime, ktoré sa automaticky obnovovalo, a sťažovala jeho zrušenie. Z podobných dôvodov komisia podnikla právne kroky tiež proti softvérovej spoločnosti Adobe.