Od 1. januára 2022 spúšťa Finančná správa (FS) SR obojsmernú komunikáciu pre oblasť daňovú (OBK-OD). Od tohto dátumu bude s daňovými subjektmi komunikovať kompletne elektronicky.
Žlté lístky končia
Minulosťou sa tak stanú oznámenia o uložení zásielky na pošte, tzv. žlté lístky. Úradné dokumenty bude FS totiž posielať do schránok na Ústredný portál verejnej správy (ÚPVS). Daňové subjekty vo väčšine prípadov nebudú dostávať tzv. žlté lístky do poštových schránok, ale úradné dokumenty im bude FS zasielať do elektronických schránok na ÚPVS.
Finančná správa si v nadchádzajúcom roku posvieti najmä na malé a stredné firmy
Táto zmena znamená, že všetky procesy a procedúry sa z papierového sveta pretransformujú do elektronického. Benefitom komplexnej OBK-OD je zefektívnenie a zrýchlenie komunikácie medzi FS a jej klientami.
Moderná štátna funkčná inštitúcia
,,Som veľmi rád, že sa nám podarilo naplniť jeden z veľmi dôležitých cieľov, ktoré som si stanovil po nástupe do funkcie prezidenta finančnej správy. Obojsmerná elektronická komunikácia je dôležitým základom na to, aby sa finančná správa zaradila medzi moderne fungujúce štátne inštitúcie. Verím, že spustenie bude úspešné a klientom tým prinesieme viacero benefitov a splatíme náš dlh voči nim z minulosti," uviedol prezident FS Jiří Žežulka.
Finančná správa zverejní zoznam bankových účtov 1. januára
OBK-OD nadväzuje na už existujúcu obojsmernú elektronickú komunikáciu medzi colnými úradmi a subjektmi v oblasti správy spotrebných daní. Zavedením tejto formy komunikácie očakáva FS aj zníženie prevádzkových finančných nákladov, čo bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie v podobe oveľa menšieho počtu vytlačených papierových dokumentov. Daňovníci získajú aj lepší prehľad o svojich povinnostiach a z pohodlia domova si budú môcť pozrieť zaslané dokumenty.
Dokumenty do elektronických schránok
FS preto opätovne pripomína daňovým subjektom, že v súlade so zákonom o e-Governmente sa už od 1. januára nebude komunikácia zo strany FS uskutočňovať cez jej portál, ale doručovať bude úradné dokumenty do elektronických schránok zriadených na ÚPVS.
Účty idú na web daniarov, bude kontrola. Športové hry pre platcov DPH sú absurdistanom štátu
Daňové subjekty si budú môcť nastaviť zasielanie notifikácií o novej správe v schránke ÚPVS zasielaním oznámenia na e-mail alebo prostredníctvom SMS správy. Ak daňový subjekt (občan, podnikateľ) nemá na ÚPVS aktivovanú schránku na elektronické doručovanie, dokumenty mu budú doručené cez službu ,,Centrálne úradné doručovanie". V rámci tejto služby sa vyhotovujú a doručujú listinné rovnopisy elektronických úradných dokumentov prostredníctvom Slovenskej pošty.
Byrokratickým nezmyslom roka je nahlasovanie firemných účtov finančnej správe
Z dôvodu nasadenia obojsmernej komunikácie zároveň informuje, že 3. januára budú zatvorené klientske zóny na daňových úradoch. Podateľne budú otvorené v štandardnom režime od 08.00 do 16.00 h, eKomunikácia, ako aj call centrum FS, budú fungovať bez obmedzení. Call centrum bude nápomocné aj v prípade otázok k OBK-OD.