Britský úrad pre finančné správanie (FCA) uložil britskej divízii spoločnosti Volkswagen Financial Services Limited (VWFS) pokutu vo výške necelých 5,4 milióna libier (6,5 milióna eur) za neprimerané zaobchádzanie s vyše 100-tisíc klientmi, ktorí sa ocitli vo finančných ťažkostiach. Firma už súhlasila, že poškodeným zákazníkom vyplatí kompenzáciu vo výške viac ako 21,5 milióna libier (25,8 milióna eur). O prípade informuje denník The Guardian.
VWFS jedným z najväčších poskytovateľov finančných služieb na nákup vozidiel vo Veľkej Británii. FCA zistila, že firma zaobchádzala so zákazníkmi, ktorí sa ocitli vo finančných ťažkostiach, nespravodlivo a v prípade omeškania platieb nekomunikovala „jasne a spravodlivo“.
Podľa správy FCA mal napríklad jeden z klientov VWFS problém posielať platby načas, čo firme vysvetlil zhoršením fyzického a duševného zdravia, ktoré ovplyvnilo jeho finančnú situáciu. Namiesto empatie mu VWFS len sarkasticky pripomenul jeho záväzok. Iný poškodený si zas vzal úver na auto, ktorý neskôr nemohol splácať. VWFS mu odkázal, že vrátenie vozidla ho bude stáť 20-tisíc libier (24-tisíc eur).
Spoločná výkonná riaditeľka pre vymáhanie práva a dohľad nad trhom vo FCA Therese Chambersová uviedla: „Pre mnohých nie je auto luxusom, ale nevyhnutnosťou, či už z hľadiska práce alebo rodiny. Volkswagen Finance zhoršil ich náročnú osobnú situáciu tým, že nezohľadnil potreby klientov, ktorí sa ocitli v ťažkostiach. Je správne, že ich odškodní. Táto pokuta a náhrada by mali byť jasným signálom pre veriteľov, že musia tým, ktorí sa ocitnú vo finančných ťažkostiach, poskytovať náležitú podporu.“