Favorit sa vracia. Známu českú značku oprášil Slovák

Favorit BigBoss Zdroj: favorit.cz

R. Galovič ČTK povedal, že do obnovenia výroby bicyklov Favorit v Jeseníku a na Slovensku investoval niekoľko desiatok miliónov českých korún. „Som strojný inžinier, ktorého vždy zajímala konštrukcia bicyklov. Zároveň som ako podnikateľ zaregistroval špecifické potreby určitej skupiny zákazníkov, takže keď som zistil, že pôvodné ochranné známky Favorit sú na predaj, tak som sa o ne začal zaujímať,“ uviedol R. Galovič.

Vývoj troch nových modelov bicyklov a ich konštrukcia trvali niekoľko mesiacov a prvé elegantné favority boli ručne vyrobené tento rok v marci. „Evidujeme už desiatky objednávok a každý deň prichádzajú nové. Všetky sú zatiaľ z Česka a zo Slovenska. Na zahraničné trhy sa sústredíme až po riadnom zavedení výroby a marketingu,“ povedal R. Galovič.

Od mája Favorit Czechoslovakia zákazníkom podľa poradia objednávok pošle prvých 50 bicyklov z novej kolekcie. Spoločnosť vyrába tri modely, ktoré sú vhodné do mesta, na výlety i na športovo ladenú jazdu. Základná cena bicyklov Favorit vybavených moderným remeňovým pohonom a prevodovkou ukrytou v náboji zadného kolesa, je vyše 2000 eur. Zákazníci si môžu vybrať materiál, z ktorého bude vyrobený rám, i rôzne doplnky.

Favorit sa vracia. Známu českú značku oprášil Slovák

Zdroj: favorit.cz

V ponuke je za príplatok vyše 1340 eur aj elektronické radenie prevodov, ktoré sa ovláda tlačidlom a patrí medzi najväčšie cyklistické technické novinky. Na každom bicykli Favorit je štítok, na ktorý si zákazníci môžu nechať vytlačiť svoje meno alebo prezývku. „Tešia nás reakcie verejnosti aj úprimný záujem zákazníkov, ktorí oceňujú nadčasový dizajn a netradičné technické riešenia. A aj to, že sme sa s odvahou pustili do niečoho, čo sa na začiatku zdalo byť nemožné,“ povedal R. Galovič.

Pôvodná výroba bicyklov Favorit v Rokycanoch má za sebou zhruba storočnú tradíciu. Rokycanská továreň na bicykle s prehadzovačkou, „barany“ a značkou Favorit v časoch svojej najväčšej slávy predávala 200-tisíc bicyklov ročne, väčšinou pre československý trh. Po roku 1989 však výroba klesala a závod nakoniec skrachoval.

Favorit býval snom mnohých chlapcov. Na bicykle z Rokycian sa čakávalo v radoch a nebolo jednoduché ho získať. V Rokycanoch sa vyrábali nielen bicykle pre najširšiu verejnosť, ale aj pretekárske špeciály cestné i dráhové, bicykle na krasojazdu, sálovú cyklistiku alebo bicyklebal. V roku 1950 podnik napríklad vyrobil prvé pretekárske bicykle pre československých reprezentantov na Preteky mieru.