Shelley Alvaradová pracovala v Louis Vuitton obchode od roku 2009 do roku 2014. Počas svojho pôsobenia sa zdokonalila v poskytovaní prvotriednych zákazníckych služieb, no naučila sa toho veľa aj o procese výroby luxusných produktov, ako vykonať drobné opravy priamo v obchode či odhaliť falzifikát.

Ľudia podľa nej kupujú luxusné výrobky z rôznych dôvodov. Niektorým sa páči to, že im kvalitný výrobok vydrží dlhé roky, iní si zas potrpia na exkluzivitu a nedostupnosť. Nájdu sa však aj takí klienti, ktorí jednoducho radi investujú ťažko zarobené peniaze do luxusného tovaru, ktorý si predtým nemohli dovoliť, dodala pre Business Insider.

Počas Alvaradovej pôsobenia vyšla najlacnejšia kabelka na zhruba 600 dolárov. Tie najdrahšie z krokodílej kože zvyčajne stáli 24-tisíc dolárov. Odkedy z obchodu odišla, šli ceny hore a dnes sa najlacnejšie tašky predávajú za zhruba 1 200 dolárov.

Firma Louis Vuitton vždy kládla dôraz na to, aby si zamestnancov riadne vyškolila. Bolo pre ňu dôležité, aby pochopili kvalitu a remeselné spracovanie produktov. „Rozdiel medzi skutočným a falošným tovarom sme vedeli určiť hneď,“ dodala Američanka.

Ak zákazník požiadal zamestnancov obchodu o overenie pravosti výrobku, Alvaradová a jej kolegovia mali zakázané požiť slová „pravý“ a „falošný“. Museli povedať, či „ide o Louis Vuitton produkt“ alebo „nejde o Louis Vuitton produkt“, aby predchádzali konfliktom. Ak si predajca nebol istý, opýtal sa manažéra.

Alvaradová s tým vraj nikdy nemala problém, pretože si dala námahu oboznámiť sa s produktom a materiálmi. „Falošné produkty som zrazu vídavala všade. Keď som bola na večeri, na dovolenke, videla som ich na sociálnych sieťach a dokonca aj v televíznych reláciách či vo filmoch,“ posťažovala sa Američanka.

Pravosť produktov vždy odhalí ich farba, ktorá je pri tých pravých bohatšia. Prírodná koža, ktorú Louis Vuitton používa, by mala časom stmavnúť. Symbolizuje to cestu, ktorú zákazník od kúpy prešiel. Červená farba na okrajoch ucha tašky by časom mala takisto mierne stmavnúť. Bude mať nádych dohneda, no je to presne tá farba, ktorú má taška po nosení mať. „Od môjho pôsobenia v obchode Louis Vuitton sa falzifikáty zlepšili, no verím, že vždy obsahujú detaily, ktoré sa so skutočným produktom nedajú porovnať,“ uzavrela Alvaradová.

Ďalšie dôležité správy

Rokmi sa zmenil aj ich tvar.
Neprehliadnite

Výrobcovia už roky tajne menia receptúry a dúfajú, že zákazníci si lacnejšie suroviny nevšimnú