Vrchol horúčav v Európe nastane podľa meteorológov 6. júla, kedy by horúci vzduch prúdiaci z Afriky mohol vyhnať teplotu v Španielsku až na 44 stupňov Celzia, uviedla španielska mutácia denníka The Local. Extrémne teploty budú potom v tejto juhoeurópskej krajine panovať najmenej deväť dní.
Vlna horúčav netrápi len západnú a strednú Európu; teplo dorazilo aj do Škandinávie. Švédsko 2. júla prežilo najteplejšie deň tohto roku, v Štokholme bolo 26 stupňov Celzia. Podľa meteorológov bude v tejto metropole ešte teplejšie. Na juhu krajiny sa ortuť teplomera priblíži k hranici tridsiatich stupňov, ktorú zrejme prekoná v 4. júla.
Zdravotnícke úrady po celej Európe pred víkendom varujú obyvateľov, aby sa vyvarovali pobytu na priamom slnku, a aby pili dostatok tekutín. Úrady sa tiež obracajú na rodičov, aby ani nakrátko nenechávali svoje deti v autách bez dozoru, pretože by mohli kvôli vysokej teplote rýchlo skolabovať.
V Maďarsku počnúc dnešnou polnocou začne platiť päťdňová výstraha tretieho, teda najvyššieho stupňa, uviedla agentúra MTI. Od pondelka do stredy predpovedajú maďarskí meteorológovia teploty až 38 stupňov Celzia.
Problémy s tropickými teplotami majú železnice. Nemecký prepravca Deutsche Bahn uviedol, že na diaľkových trasách zlyhala klimatizácia v zhruba desiatke starších súprav expresných vlakov. Obzvlášť citeľná bolo postihnuté spojenie medzi Berlínom a Amsterdamom.
V západonemeckej spolkovej krajine Severné Porýnie-Vestfálsko muselo byť odstavených päť regionálnych a diaľkových vlakov, pri ktorých sa chladenie pokazilo. Nemecké dráhy problémy s nefunkčnou vzduchotechnikou riešia každoročne, poznamenala DPA. Napríklad, počas vlny horúčav v roku 2010 sa v niekoľkých dňoch pokazila klimatizácia v 50 rýchlikoch.
Extrémne vysoké teploty spôsobujú problémy aj rakúskym dráham ÖBB. Taktiež museli byť kvôli popraskaným a zdeformovaným koľajam na niekoľko hodín čiastočne uzavreté trate spájajúce Tirolsko s Vorarlbergu a Bavorskom. Hovorca ÖBB Rene Zumtobel uviedol, že koľajisko sa na priamom slnku rozpáli až na teplotu 80 stupňov Celzia. Dodal, že vyjde zvláštne cisternový vlak, ktorý bude kritické trate kropiť vodou.
Vysoké teploty, ktoré podľa meteorológov dosiahnu v Rakúsku v nadchádzajúcich dňoch až 37 stupňov Celzia, predstavujú veľkú záťaž aj pre cesty. Cestári sa preto vozovky snažia pomocou kropiacich vozov ochladiť.