Európski výrobcovia automobilov musia dokázať svoju schopnosť konkurovať novým ázijským hráčom v ére elektromobilov. A to vo všetkom – od produktovej a finančnej stratégie až po riadenie dodávateľského reťazca. Uviedli to analytici a šéfovia automobiliek na mníchovskom veľtrhu mobility IAA.
Približne 41 percent vystavovateľov na tohtoročnom veľtrhu má sídlo v Ázii, pričom počet čínskych spoločností sa viac ako zdvojnásobil vrátane kľúčových hráčov v oblasti výroby batérií a elektrických vozidiel, ako sú BYD, CATL a XPeng.
„Európa musí prestať byť z makroekonomického hľadiska naivná zoči-voči Číne,“ povedal 3. septembra novinárom Gilles Le Borgne, technický šéf Renaultu. Poukázal pritom na fakt, že ázijská krajina kontroluje celý dodávateľský reťazec batérií.
Generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo tiež uviedol, že Čína je veľmi konkurencieschopná, pokiaľ ide o dodávateľský reťazec elektrických vozidiel.
Predstavitelia čínskych a nemeckých spoločností vrátane popredných nemeckých výrobcov automobilov a dodávateľov a čínskych firiem LeapMotor a Horizon Robotics vystúpia tiež na IAA tento týždeň.
Kľúčovou témou budú ceny elektromobilov, pričom Tesla predstaví svoj modernizovaný Model 3, ktorý sa v Európe začne predávať od októbra za 42 990 eur.
Mercedes-Benz zase predstaví na veľtrhu svoju kompaktnú triedu CLA a BMW svoju Neue Klasse, pričom obe automobilky sa zameriavajú na dlhší dojazd a efektivitu pri znížení výrobných nákladov na polovicu.
Volkswagen 3. septembra načrtol nový, na dizajn orientovaný prístup k svojej značke CUPRA, pričom hlavní dizajnéri užšie spolupracovali s vedením značky na výraznejšej diferenciácii.