Európske letecké spoločnosti budú usilovať o oslabenie práv pasažierov na odškodné a refundácie. Uviedli to predstavitelia odvetvia na virtuálnej konferencii združenia Airlines for Europe (A4E). Upozornili, že takzvaná regulácia EU261, ktorá stanovuje kompenzáciu za zrušené a oneskorené lety, výrazne prehĺbila finančné problémy rade aeroliniek v čase pandémie Covidu-19.
,,Usilujeme sa o vyváženejší prístup k ochrane spotrebiteľov," uviedol šéf francúzsko-holandskej leteckej spoločnosti Air France-KLM Ben Smith. Pravidlá EÚ zaručujú spotrebiteľom okamžitú refundáciu peňazí za zrušené lety. Navyše zahŕňajú nárok na odškodné za zrušené lety s menej ako dvojtýždňovým predstihom a za meškanie presahujúce tri hodiny, upozornila agentúra Reuters.
Digitálna vstupenka k moru získava reálne kontúry. Slováci však ešte musia čakať
,,Je to pravdepodobne jeden z najrepresívnejších zákonov na ochranu práv spotrebiteľov na svete," vyhlásil Smith. Pravidlá EÚ nie sú podľa A4E zlučiteľné s masívnym obmedzovaním letov, ktoré si pandémie vynútila, napísala agentúra Bloomberg. ,,Je veľmi dôležité, aby sme z tohto zákona vytvorili niečo realistickejšieho a vyváženejšieho," povedal Smith.
Európska komisia však podľa Reuters signalizovala, že o oslabení práv cestujúcich nie je pripravená uvažovať. ,,Vždy sme sa snažili dosiahnuť správnu rovnováhu medzi ochranou spotrebiteľov a ochranou turistického a dopravného priemyslu," uviedol podľa Reuters nemenovaný predstaviteľ EÚ. ,,Pokračujúca a zlepšená ochrana práv cestujúcich je kľúčová pre zaistenie potrebnej dôvery spotrebiteľov v dopravný priemysel," dodal.