Európska únia zaradila čínskeho internetového predajcu odevov Shein medzi veľké internetové platformy, ktoré podliehajú prísnejším kontrolám podľa unijného nariadenia o digitálnych službách. Dôvodom je vysoký počet používateľov.
Firmy s viac ako 45 miliónmi používateľov sú považované za veľmi veľké online platformy a podliehajú prísnejším pravidlám EÚ pre internetový obsah. Tá od nich vyžadujú, aby sa viac snažili bojovať proti nelegálnemu a škodlivému obsahu a falšovaným výrobkom na svojich platformách. Firma Shein už skôr oznámila, že má v EÚ mesačne v priemere 108 miliónov aktívnych používateľov.
Shein má teraz štyri mesiace, teda do konca augusta, aby prísnejšie pravidlá splnila. Okrem iného má povinnosť prijať osobitné opatrenia na posilnenie a ochranu používateľov na internete, vrátane maloletých, a riadne posúdiť a zmierniť všetky systémové riziká vyplývajúce z jej služieb.
Platformy musia tiež poskytnúť regulačnému orgánu prístup k svojim algoritmom, aby bolo možné sledovať dodržiavanie nariadenia, a raz ročne musia na vlastné náklady podstúpiť nezávislý audit.
Firmy, ktoré porušujú pravidlá, môžu dostať pokutu do šiestich percent ich ročného celosvetového obratu. V prípade závažného a opakovaného porušenia im v EÚ hrozí zákaz činnosti.