Nadnárodná automobilová skupina Stellantis oznámila, že v Európe začína sériovú výrobu veľkých a stredne veľkých dodávok s vodíkovými palivovými článkami. Rozširuje tak svoj rad úžitkových vozidiel s nulovými emisiami.

Francúzsko-talianska automobilová skupina vo vyhlásení ďalej uviedla, že väčšie dodávky bude vyrábať vo svojom závode v Gliwiciach v južnom Poľsku a stredne veľké dodávky v Hordain v severnom Francúzsku.

Skupina, ktorá ponúka aj úžitkové vozidlá na batérie, už predávala vodíkové dodávky strednej veľkosti, no zatiaľ len konkrétnym klientom.

Stellantis prevádzkuje najväčší európsky závod na úžitkové vozidlá v talianskom meste Atessa. Jeho výrobná kapacita je 1 200 veľkých dodávok denne pod značkami Fiat Professional, Peugeot, Citroën, Opel a Vauxhall. A vyrába tiež dodávky pre japonskú Toyotu.

Oznámenie prišlo v čase, keď sa talianska vláda dostala do sporu so Stellantisom a jeho investorom Exor, investičnou odnožou rodiny Agnelliovcov. Rím tvrdí, že niektoré rozhodnutia automobilky neboli v súlade so záujmami krajiny, čo viedlo k zníženiu výroby v Taliansku.

Skupina uviedla tiež, že jej dodávky s vodíkovými palivovými článkami budú mať dojazd 400 kilometrov v strednej verzii a 500 kilometrov v prípade veľkej verzie. Čas tankovania je štyri až päť minút.

Ďalšie dôležité správy

Partnerstvo medzi Stellantisom a Leapmotorom.
Neprehliadnite

Matka trnavskej automobilky ide proti prúdu. Hoci trh klesá, Stellantis svoje autá nezlacní