Expanzia, ktorej tempo bolo zhruba rovnaké ako v predchádzajúcom roku, bola najrýchlejšia v Británii, Turecku a Rusku. Pritom 21 z 25 európskych krajín zaznamenalo vzostup, z toho 18 o tri a viac percent. Vyplýva to z prieskumu britskej spoločnosti Allegra Strategies.

Kaviarenskou veľmocou sa stala Británia, kde reťazce otvorili 643 nových kaviarní a celkovo ich tam majú 7 421. Európskou jednotkou je spoločnosť Costa Coffee, za spomínaných 12 mesiacov sa rozšírila o 243 na 2 755 prevádzok, nasleduje Starbucks s prírastkom 251 kaviarní na celkom 2 406.

Budúci rok táto firma vstúpi na taliansky trh a stane sa tak prvým kaviarenským reťazcom so zastúpením vo všetkých 25 hlavných európskych krajinách.

Pozitívny vplyv na trh značkových kaviarní má existujúci hospodársky rozvoj a spoločnosť Allegra predpokladá, že rast trhu bude aj naďalej pokračovať v ustálenom tempe.