Európania sa usilujú šetriť svoje cestovateľské rozpočty. S najväčšou pravdepodobnosťou ide o dôsledok narastajúcich nákladov, ktorým musia domácnosti v súčasnosti čeliť, píše agentúra Bloomberg.

Z údajov spoločnosti Trivago za november 2021 až január 2022 vyplynulo, že čoraz viac ľudí uprednostňuje lacnejšie hotely a kratšie pobyty. Podľa finančného riaditeľa tejto firmy Matthiasa Tillmanna cestovatelia v porovnaní s rokom 2019 oveľa viac klikajú skôr na tie lacnejšie z možností.

Dodal, že rezervácie cez stránku Trivago sa v poslednom štvrťroku 2022 držia zhruba na úrovni obdobia spred vypuknutia koronavírusovej krízy, ktorá utlmila cestovanie všade vo svete.

Z hľadiska nákladov sa teda Európania stali striedmejšími, no dovoleniek či cestovania sa vzdať nehodlajú. Z tohto nového trendu by mohli profitovať najmä nízkonákladové letecké spoločnosti, akou je Ryanair, ktoré zákazníkom s už tak napnutým rozpočtom ponúkajú cenovo dostupnejšie lety.

Podľa Tillmanna ľudia buď hľadajú lacnejšie alternatívy, alebo začali vyhľadávaniu venovať viac času s cieľom zmierniť vplyv vysokých cien na svoje peňaženky. Z údajov spoločnosti Trivago takisto vyplynulo, že zákazníci skracujú dĺžku svojich pobytov v priemere o desať percent.

Destinácie v oblasti Stredozemného mora sa stali obzvlášť populárnymi najmä vďaka lacnejšiemu ubytovaniu, priblížil Tillmann, podľa ktorého môže ísť o známku toho, že „ľudia za svoje peniaze hľadajú vyššiu hodnotu“.

K rezerváciám prostredníctvom stránky Trivago dochádza 30 až 60 dní pred ubytovaním sa, a tak spoločnosť nedokáže až tak dobre predpovedať situáciu na rok 2023.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračné foto
Neprehliadnite

Nové trendy v cestovaní prinášajú v roku 2022 vzrušujúce novinky