Nálada nemeckých spotrebiteľov pokračuje vo výkyvoch, keď za ostatné štyri mesiace zaznamenala striedavo rast a pokles. Spotrebiteľská dôvera sa zhoršila aj v rámci posledného hodnotenia, pričom pokles bol výrazný. Na náladu spotrebiteľov vplývajú bankroty firiem, znižovanie počtu pracovných miest a rastúca nezamestnanosť.
Index spotrebiteľskej dôvery spoločnosti GfK a inštitútu NIM na mesiac september klesol o 3,4 bodu na -22 bodov. Inštitúty zároveň revidovali údaje za predchádzajúci mesiac mierne nadol, keď index na august najnovšie stanovili na -18,6 bodu. Pôvodne bol stanovený na -18,4 bodu.
Najnovší údaj je výrazne horší, než očakávali analytici. Tí počítali s jeho rastom na 18,2 bodu.
„Eufória z európskeho futbalového šampionátu, ktorá podporila spotrebiteľskú náladu na august, po jeho skončení vyprchala,“ povedal expert z NIM Rolf Bürkl. „Mierne rastúca nezamestnanosť, zvýšenie počtu firemných insolvencií a plány viacerých firiem znižovať náklady a počty zamestnancov viedli k tomu, že mnohí spotrebitelia sa začali obávať o svoje pracovné miesta,“ dodal s tým, že na odhady udržateľného ekonomického oživenia si tak bude potrebné ešte počkať.