V automobilovom priemysle roky vládla eufória z elektromobilov. Výrobcovia predniesli optimistické predpovede predaja a oznámili tie najambicióznejšie ciele rastu tohto odvetvia. Portál CNBC uvádza, že automobilky od Fordu a General Motors cez Volkswagen až po Jaguar Land Rover či Aston Martin odkladajú svoje plány na výrobu elektromobilov.
Už aj líder amerických elektromobilov Tesla, ktorý v roku 2023 podľa odhadov predstavoval 55 percent predaja elektrických vozidiel v Spojených štátoch, sa pripravuje na „možno výrazne nižšie“ tempo rastu, čo koncom januára potvrdil aj generálny riaditeľ spoločnosti Elon Musk.
„To, čo sme videli v rokoch 2021 a 2022, bol prudký nárast trhu, keď sa dopyt po elektromobiloch skutočne rozbehol,“ povedal prevádzkový riaditeľ divízie EV spoločnosti Ford Marin Gjaja. „Stále rastie, ale nie takým tempom, ako sme si mysleli.“
Ford výrazne zvyšuje výrobu a predaj hybridných modelov, čo môže pomôcť uľahčiť prechod na elektrické vozidlá pre vodičov, ktorí nemusia byť pripravení na plne elektrické modely. Spoločnosť GM, ktorá bola prvou tradičnou automobilkou v USA, ktorá naplno rozbehla výrobu elektromobilov, plánuje okrem plne elektrických uviesť na trh aj plug-in hybridné vozidlá, ktoré by si našli obľubu v širšej spotrebiteľskej verejnosti.
Aj iní, ako napríklad Hyundai, Kia, Toyota a potenciálne aj Volkswagen chcú ponúkať rôzne úrovne elektrifikácie vo svojich radoch. „Myslím si, že vyvážený prístup je najlepší spôsob,“ povedal generálny riaditeľ amerického VW Pablo Di Si a dodal, že rokuje o presune hybridných vozidiel do USA. Automobilka v súčasnosti predáva hybridné vozidlá v Európe, ale žiadne v Spojených štátoch.
Aj keď sa dopyt spotrebiteľov po elektromobiloch neprejavil tak, ako manažéri očakávali, stále sa predpokladá, že ich predaj sa v nasledujúcich rokoch zvýši.