Európska únia vlastných údajov v minulom roku v investíciách do batériových technológií predbehla Čínu, ktorá je lídrom v odvetví.

„V Európe sa zrealizovalo tri a pol krát viac investícií ako v Číne,“ uviedol podpredseda Európskej komisie Maroš Šefčovič pre Welt am Sonntag.

Nemecký BASF plánuje na budúci štvrtok otvorenie prvého závodu na katódový materiál v lokalite Schwarzheide v južnom Brandenbursku. Podľa Šefčoviča to vyplní dôležitú medzeru v európskom hodnotovom reťazci.

V EÚ sa v súčasnosti nachádza vo fáze plánovania približne 30 veľkých závodov na výrobu elektromobilov, „ale úplne nám chýbala výroba aktívneho katódového a anódového materiálu,“ uviedol Šefčovič. Pre BASF je preto podľa neho obrovskou príležitosťou, že sa zameriava práve na to, čo v Európe chýba v oblasti výrobných batériových kapacít.

Európsky dvor audítorov v pondelok varoval, že ukončenie predaja nových áut so spaľovacími motormi plánované na rok 2035 zrejme nebude úspešné bez oveľa rýchlejšej výstavby kapacít výroby batérií.

Šefčovič stále považuje európske ciele za dosiahnuteľné. „Náš pôvodný odhad bol, že do konca desaťročia by sme mali byť schopní pokryť 80 až 90 percent potrieb európskeho automobilového priemyslu v oblasti batérií, a to je stále náš cieľ.“

Ďalšie dôležité správy

KK7 Forstinning - Na archívnej snímke z 26. marca 2020 elektromobil BMW I3 počas nabíjania na nabíjacej stanici v nemeckom Forstinningu. Nemecká automobilka BMW plánuje výrazne zrýchliť výrobu elektrických vozidiel. FOTO TASR/DPA
ARCHIV - 26.03.2020, Bayern, Forstinning: Ein Elektroauto (BMW I3) wird an einer Ladesäule geladen. (zu dpa «Doppelter Stresstest 2021: Warum der Druck auf die Autobranche anhält») Foto: Sven Hoppe/dpa +++ dpa-Bildfunk +++
Neprehliadnite

Výroba batérií do elektromobilov by mohla byť lacnejšia. Tak skoro to zrejme nebude