Jednou z najhodnotnejších japonských spoločností, ktoré nedávno debutovali v USA, je reťazec kliník ponúkajúcich plastickú chirurgiu, laserové odstraňovanie škvŕn a liposukciu. Vďaka tejto transakcii jeho 54-ročný zakladateľ Jošijuki Aikawa, ktorý pred dvadsiatimi rokmi začínal tlačením a doručovaním brožúr vlastnými rukami, zarobil približne 700 miliónov dolárov. Informuje o tom Bloomberg.
SBC Medical Group profituje z rastúceho záujmu o lacné estetické zákroky v čase, keď sociálne médiá čoraz viac propagujú ich benefity a bezpečnosť. Spoločnosť vstúpila na burzu prostredníctvom SPAC (špeciálnej akvizičnej spoločnosti) s hodnotou viac ako 800 miliónov dolárov, čím prekonala väčšinu japonských konkurentov, ktorí debutovali v USA za posledné tri roky. Laserové ošetrenia a ďalšie procedúry, sľubujúce zdravú a bezchybnú pleť, sú čoraz bežnejšie vo východnej Ázii.
Módnej ikone Hermès sa darí natoľko, že z detí vzdialeného príbuzného sa stali milionári
Klientelu SBC tvoria tínedžerky a ženy vo veku do tridsať rokov, pričom viac ako 20 percent z tejto vekovej skupiny vyhľadalo v posledných troch rokoch skrášľovacie procedúry. „Výsledok IPO je upokojujúci, no nie som spokojný,“ uviedol J. Aikawa, ktorý vlastní 90 percent akcií spoločnosti. Firma plánuje rozšíriť služby a zamerať sa aj na staršie ženy a mužov.
J. Aikawa otvoril prvú kliniku estetickej chirurgie v pobrežnom meste Fujisawa, neďaleko Jokohamy, v roku 2000. Estetická chirurgia bola vtedy v Japonsku považovaná za drahú s pochybnými výsledkami. J. Aikawa niekoľko mesiacov rozvážal brožúry do poštových schránok bez výrazného úspechu. Trvalo roky, kým sa vyvinuli lacnejšie procedúry, ktoré lekári začali propagovať prostredníctvom sociálnych médií. Spoločnosť dnes prevádzkuje viac ako 200 kliník po celom Japonsku. „Kľúčom našej stratégie je sprístupniť estetické zákroky každému,“ povedal J. Aikawa.
Akcie SBC sa aktuálne obchodujú za 7,53 dolára, čím sa hodnota spoločnosti pohybuje okolo 775 miliónov dolárov.