Tesla má stratégiu pohyblivých cien

Najlacnejšie auto Tesly celé roky kopírovalo priemernú sumu, ktorú americkí spotrebitelia platia za nové vozidlá. Počiatočnú cenu Modelu 3 oddeľovalo od priemeru iba 300 dolárov.

Keď sa sedan začal vyrábať v roku 2017, E. Musk ponúkal cenu 35-tisíc dolárov, ktorá takmer presne odzrkadľovala priemernú cenu ostatných áut. Po piatich rokoch a v dôsledku inflácie začínal Model 3 začiatkom januára na 46 990 dolároch oproti priemeru 47 681 dolárov.

Táto stratégia pohyblivých cien je medzi automobilkami jedinečná a pramení z Muskovo popierania tradícií starých dve storočia. Po prvé, vyhol sa modelu franšízového predajcu, čím poskytol Tesle kontrolu nad konečnou cenou zaplatenou zákazníkmi. Po druhé, porušil normu stanovenia cien s príchodom každého nového modelu na začiatku roka a potom ich väčšinou udržiaval statické.

Začiatkom tohto roka sa však Model 3 začal dramatickým spôsobom odlišovať od cien priemerných vozidiel. Športový úžitkový Model Y dokonca prevýšil priemernú cenu takmer o 20-tisíc dolárov a za chvíľu sa dostal pod cenu v tomto segmente.