Francúzska automobilka Peugeot má v súčasnosti dostatok objednávok aj napriek celosvetovým náznakom klesajúceho záujmu o autá. Spoločnosť sa v blízkej budúcnosti plánuje viac zamerať najmä na odvetvie elektromobilov, píše Bloomberg.

Peugeot kontra Brusel

Napriek tomu, že Peugeot dosahuje pri predaji elektrických vozidiel v „súboji“ s čínskymi výrobcami dobré čísla, problémy mu robí Európska únia. Dlhotrvajúce debaty o prechode na zelené energie totiž vyvíjajú tlak na celý sektor elektromobilov.

Kroky EÚ takisto zamotávajú hlavy aj potenciálnym kupcom týchto vozidiel. Vyjadrenia Bruselu o používaní e-palív či postupnom vyraďovaní spaľovacích motorov sa neraz rozchádzajú.

Silná značka Stellantisu

Podobne ako mnohí ďalší európski výrobcovia áut, aj Peugeot čelí tlakom pri požiadavke vyrábať kvalitnejšie vozidlá lacnejšie. Konkurencia na trhu sa vplyvom inflácie a znižovaním cien spoločnosťou Tesla stala ešte výraznejšou.

Cieľom Peugeotu je vyrábať elektromobily efektívnejšie, a to s využitím technológií viacerých značiek koncernu Stellantis, pod ktorý automobilka patrí. „Navzájom zdieľame technológie medzi 14 značkami,“ uviedla šéfka Peugeotu Linda Jacksonová.

Revolučný program a plány do budúcnosti

Zvýšiť povedomie o elektromobiloch a zatraktívniť ich plánuje automobilka v Európe aj zavedením takzvaného „pay-as-you-go“ programu. V praxi bude fungovať asi tak, že majitelia modelu e-208 budú platiť poplatky buď na mesačnej báze alebo v závislosti od počtu najazdených kilometrov.

Peugeot tiež naďalej plánuje posilňovať svoje trhy v Južnej Amerike a ďalších krajinách, predovšetkým v Juhoafrickej republike, Malajzii, Thajsku a Maroku. Vstup na trh v Spojených štátoch pre automobilku v súčasnosti nie je prioritou.

Zamerať sa však chce na dizajnovú stránku svojich vozidiel, aby dokázala vyhovieť vkusu a potrebám zákazníkov. Do roku 2027 by v praxi chcela napríklad predstaviť obdĺžnikový volant inšpirovaný videohrami.

Ďalšie dôležité správy

Volkswagen - Emden plant
Neprehliadnite

Volkswagen osekáva produkciu EV. Pre elektromobilitu a ekonomiku to nie je dobrá správa